Bebelusi la masa - Evitati luptele de putere

Vrei ca al tau copil sa manance spanacul pe care i-l servesti; copilul il arunca pe podea.  Impulsul tau bine-intentionat ar putea fi sa incepi sa ridici in slavi mancarurile sanatoase, spunandu-i cat de mare si puternic il va face spanacul. Sau ai putea sa incepi sa te targuiesti: “Uite, daca mananci inca 3 imbucaturi, iti dau o prajiturica”. Problema este ca aceste strategii nu merg pe termen lung.

evitati luptele de putereNu face târguri pentru imbucaturi

Cine nu a folosit replica cu spanacul care te face mai puternic? Dar acest gen de abordare ar putea sa duca la respingerea mancarii respective mai mult decat la acceptarea ei. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa inveti copilul despre beneficiile mancarii sanatoase, dar nu exagera sarbatorind fiecare imbucatura de spanac pe care o mananca sau dezaproband cand el o refuza.

Pentru unii copii, masa devine o sesiune de negocieri de la bun inceput si parintii au folosit deserturile ca pe un stimulent de secole. Dar asta nu incurajeaza mancatul sanatos. In schimb creste impresia ca “tratatiile”sunt mai importante decat mancarurile din timpul mesei. Mancarurile precum bomboanele si prajiturile nu sunt esentiale pentru dieta copilului tau si nu este o pierdere daca eviti sa le servesti in timpul anilor de copilarie.

 

Amenintarea cu pedeapsa, la fel ca si mituirea copilului cu un desert, in final nu este eficienta. Creeaza o lupta de putere. Pentru a incuraja o alimentatie sanatoasa, continua sa ii oferi copilului tau o abundenta de mancaruri nutritive – si tine starea de spirit din timpul mesei ridicata.

 

De asemenea, incearca si aceste strategii:

 

Serveste portii in cantitatile potrivite. Parintii de cele mai multe ori supraestimeaza cantitatea de mancare pe care un copil ar trebui sa o manance. In mod special cu mancarurile care nu sunt inca favorite, cateva linguri sunt suficient pentru inceput. Portiile mici sunt mai putin coplesitoare, in timp ce portiile mari pot incuraja mancatul in exces.

 

Nu negociati. Este in regula sa incurajati copiii sa “incerce o muscatura”, dar nu cadeti in capcana negocierilor. Pregatiti si serviti mancaruri sanatoase si lasati-I pe ei sa decida ce mananca.

 

Mancati impreuna. Pune-l si pe bebelus la masa cu toata familia – este bine pentru copiii de aceasta varsta sa isi vada parintii si fratii mancand impreuna mancaruri sanatoase. Copiii mananca o dieta mai nutritiva, cu mai multe fructe si legume, cand au mese cu intreaga familie.

 

Creati presiune de grup pozitiva. Este o probabilitate mai mare ca bebelusii sa manance fructe si legume daca isi vad grupul mancandu-le, asa ca este bine sa cautati oportunitati in care sa manance sanatos cu prietenii.

Alte articole pe aceeasi tema

Sa vorbim despre vitamine

Sa vorbim despre vitamine

Vitamine sunt substante organice necesare in cantitati mici pentru buna functionare a organismului. Cum isi poate procura organismul copilului cantitatea necesara, optima din alimentatie aflati in continuare.

Vitamina A

Vitamina A

Vitamina A este vitamina esentiala pentru imunitatea organismului. Despre sursele alimentare si cand este necesara suplimentarea medicamentoasa puteti citi in articolul urmator.

Vitaminele din grupul B

Vitaminele din grupul B

Este bine sa suplimentam din proprie initiativa aportul de vitamine din grupul B administrand medicamente care le contin?