Cum sa imi conving copilul sa manance legume?

Consumul de legume este foarte important pentru mentinerea starii de sanatate si prezinta numeroase avantaje pe care trebuie sa invatam sa le valorificam. Legumele si fructele sunt unica sursa de vitamina C pentru organism, foarte importanta pentru mentinerea starii de sanatate, a capacitatii de munca si a unei rezistente normale fata de boli. De aceea, ne dorim tot ce este mai bun si mai sanatos pentru copilul nostru.

Cum sa imi conving copilul sa manance legume? Copilul meu de 4 ani refuza sa manance orice leguma. Cum sa ma asigur ca primeste suficienti nutrienti  in fiecare zi?

   Incepi prin a-i da un exemplu bun avand o dieta hranitoare care include multe fructe si legume. Apoi foloseste-ti pur si simplu imaginatia. Incearca sa tai legumele bucatele (cum ar fi morcovi sau dovlecei) si sa le pui in mancaruri ca briose sau vafe.  Poti sa incerci, de asemenea, sa alaturi legumele cu ceva ce ii place – adauga branza la broccoli, de exemplu, sau unt de arahide la telina sau pune-o sa inmoaie legume taiate bucatele in iaurt.

   Cateodata este necesar doar un aranjament distractiv pentru a face copiii sa manance. Incropeste o farfurie de mini-mancaruri (morcovi mici, porumb, rosii cherry tc) sau fa o fata din legume, completeaza cu mazare in locul ochilor, un morcov pentru nas si muguri pentru par.

 

Alte articole pe aceeasi tema

Sa vorbim despre vitamine

Sa vorbim despre vitamine

Vitamine sunt substante organice necesare in cantitati mici pentru buna functionare a organismului. Cum isi poate procura organismul copilului cantitatea necesara, optima din alimentatie aflati in continuare.

Vitamina A

Vitamina A

Vitamina A este vitamina esentiala pentru imunitatea organismului. Despre sursele alimentare si cand este necesara suplimentarea medicamentoasa puteti citi in articolul urmator.

Vitaminele din grupul B

Vitaminele din grupul B

Este bine sa suplimentam din proprie initiativa aportul de vitamine din grupul B administrand medicamente care le contin?