Idei de incercat pentru un mic dejun reusit

Masa de dimineata nu trebuie sa aiba doar produsele traditionale pentru micul dejun. Le puteti combina sa includa mancaruri diferite, chiar si resturile de la masa de seara precedenta si inca sa ofere nutrientii si energia de care au nevoie copiii pentru ziua respectiva.

Incercati sa serviti un mic dejun echilibrat care sa includa carbohidrati, proteine si fibre. Carbohidratii sunt o sursa buna de energie imediata pentru corp. Energia de la proteine tinde sa intre in actiune dupa ce au fost folositi carbohidratii. Fibrele ajuta la senzatia de satietate si, de asemenea, descurajeaza mancarea in cantitati prea mari. Si cand se combina cu un consum de lichide corespunzator, fibrele ajuta la tranzitul mancarii prin sistemul digestiv, prevenind constipatia si scazand colesterolul.

 

Surse bune pentru acesti nutrienti includ:

  • Carbohidrati: cereale din grane intregi, orez maro, paine graham, fructe, legume
  • Proteine: produse lactate cu nivel scazut de grasimi sau zero, carne slaba, oua, oleaginoase (inclusiv unt de arahide), seminte si fasole uscata gatita
  • Fibre: paine graham, vafe si cereale, orez maro, fructe, legume, fasole si oleaginoase

 

Cateva idei pentru un mic dejun sanatos:

  • Cereale din grane intregi cu fructe deasupra si o ceasca de iaurt
  • Vafe din grane intregi cu unt de arahide, fructe sau branza ricotta
  • Paine graham umpluta cu felii de ou fiert
  • Cereale calde cu scortisoara, nucsoara, cuisoare sau ienibahar
  • Unt de arahide pe un covrig cu fructe proaspete (bucati de banana sau mere) si lapte degresat
  • Shake (lapte, fructe, o lingurita de tarate amestecate in blender)
  • Omleta cu legume  cu o briosa cu tarate si suc de portocale
  • Briosa cu tarate si iaurt cu fructe de padure
  • Humus pe paine graham prajita si lapte
  • Curcan pe o briosa englezeasca si suc de legume
  • Orez, mere taiate, nuci si scortisoara si suc de fructe
  • Crema de branza si fructe proaspete, cum ar fi capsune taiate pe o felie de paine sau un covrig
  • Branza rasa pe o tortilla din cereal intregi, impaturita in jumatate si bagata la microunde 20 de secunde si cu topping de sos de salsa

 

Si nu uitati cat de important este propriul exemplu. Copilul tau trebuie sa te vada ca iti faci timp sa savurezi micul dejun in fiecare zi. Chiar daca dai pe gat repede niste paine graham prajita si o banana cu un pahar de suc de fructe sau lapte, ii arati cat de important este sa incepi ziua dupa ce ti-ai alimentat creierul si corpul cu o masa sanatoasa de dimineata.

 

Alte articole pe aceeasi tema

Sa vorbim despre vitamine

Sa vorbim despre vitamine

Vitamine sunt substante organice necesare in cantitati mici pentru buna functionare a organismului. Cum isi poate procura organismul copilului cantitatea necesara, optima din alimentatie aflati in continuare.

Vitamina A

Vitamina A

Vitamina A este vitamina esentiala pentru imunitatea organismului. Despre sursele alimentare si cand este necesara suplimentarea medicamentoasa puteti citi in articolul urmator.

Vitaminele din grupul B

Vitaminele din grupul B

Este bine sa suplimentam din proprie initiativa aportul de vitamine din grupul B administrand medicamente care le contin?