Importanta micului dejun pentru copil

Probabil ca ati auzit asta de la proprii vostri parinti: micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Dar acum tu esti cel care o spune copiilor tai somnorosi, istoviti si morocanosi, care insista ca “nu mi-e foame” in timp ce tu incerci sa ii hranesti si sa ii pregatesti pe toti dimineata

importanta micului dejunBazele micului dejun

Chiar daca mananci in fiecare zi o masa de dimineata sanatoasa, poate fi dificil sa ii hranesti pe copii la timp pentru scoala, gradinita sau o zi de joaca. Dar este important sa incerci. Uite cum sa faci mai atragator micul dejun pentru toata lumea.

 De ce sa te chinuiesti cu micul dejun?

 Micul dejun este o modalitate grozava sa dai corpului combustibilul de care are nevoie. Copiii care mananca micul dejun tind sa manance mai sanatos per total si sunt mai predispusi sa participe in activitati fizice – doua modalitati grozave pentru mentinerea unei greutati sanatoase.

Saritul micului dejun poate face copiii sa se simta obositi, agitate sau irascibili. Dimineata corpul lor trebuie sa se alimenteze pentru ziua care urmeaza dupa ce nu au mancat nimic timp de 8 pana la 12 ore in timpul somnului. Starea lor si energia pot scadea pana la mijlocul diminetii daca nu mananca macar o mica masa de dimineata.

Micul dejun poate deasemenea sa tina greutatea copilului in limite normale. Micul dejun accelereaza metabolismul, procesul prin care corpul transforma mancarea in energie. Si cand metabolismul intra in miscare, corpul incepe sa arda calorii.

De asemenea, oamenii care nu mananca micul dejun de cele mai multe ori consuma mai multe calorii dea lungul zilei si sunt mai predispusi spre obezitate decat cei care sar masa de pranz. Asta pentru ca cineva care sare micul dejun este mai probabil sa se infometeze inainte de masa de pranz si sa manance gustari cu calorii multe (gen chips-uri, fast food) sau sa manace mai mult decat normal la masa de pranz.

 

Putere pentru creier de la micul dejun

 

Este important pentru copii sa manance micul dejun in fiecare zi, dar ce anume mananca dimineata este de asemenea crucial. Alegerea alimentelor pentru micul dejun care sunt bogate in fibre, cereale si proteine, dar cu un nivel de glucide scazut in acelasi timp, pot ridica nivelul de atentie, concentrare si memorie al copiilor, lucru de care au nevoie la scoala.

Cercetarile au aratat, de asemenea, ca acei copii care mananca micul dejun primesc fibre, calciu si alti nutrient important. De asemenea, tind sa isi tina greutatea sub control, au un colesterol scazut si mai putine absente la scoala, si fac mai putine drumuri la cabinetul medical al scolii cu dureri de stomac din cauza foamei.

Alte articole pe aceeasi tema

Sa vorbim despre vitamine

Sa vorbim despre vitamine

Vitamine sunt substante organice necesare in cantitati mici pentru buna functionare a organismului. Cum isi poate procura organismul copilului cantitatea necesara, optima din alimentatie aflati in continuare.

Vitamina A

Vitamina A

Vitamina A este vitamina esentiala pentru imunitatea organismului. Despre sursele alimentare si cand este necesara suplimentarea medicamentoasa puteti citi in articolul urmator.

Vitaminele din grupul B

Vitaminele din grupul B

Este bine sa suplimentam din proprie initiativa aportul de vitamine din grupul B administrand medicamente care le contin?