Minerale esentiale pentru copil

Mineralele sunt substante indispensabile functionarii si cresterii organismului, componente a caror carenta poate determina grave tulburari la copilul mic, cu atat mai profunde cu cat dureaza de mai mult timp si sunt echilibrate tarziu.

Depistarea acestor tulburari trebuie sa se faca precoce, impreuna cu medical mediatru, care va recomanda anumite produse alimentare sau suplimenti nutritivi optimi.

 

Calciul joaca un rol important in formarea si dezvoltarea dintilor, a sistemului osos, asigura contractiile normale ale inimii, vaselor, muschilor si participa la transmiterea impulsurilor nervoase, asigura stabilitatea membranelor celulare si este un important component al sistemului de coagulare a sangelui.

Semne de insuficienta: scaderea sau pierderea tonusului muscular, crampe musculare, insomnie, predispozitie catre convulsii.

Surse: laptele si produsele lactate, varza, usturoi, spanac, soia, broccoli, ridichi, patrunjel (anumite produse, cum ar fi produsele fainoase sau spanacul, impiedica absorbtia calciului; de aceea este important de tinut cont de compatibilitatea produselor)

 

Magneziul asigura metabolismul glucidelor, calciului si al vitaminei C, formarea tesutului osos si schimbul de energie al organismului. De asemenea, regleza excitabilitatea neuro-musculara.

Carenta de magneziu duce la apatii, tensiune musculara, convulsii, costipatii, oboseala, crampe musculare.

Surse: ficat, nuci, arahide, banane, cartofi, lapte, legume verzi, miere.

 

Fierul sustine o crestere normala a organismului copilului, asigura protectie impotriva bolilor si participa la formarea hemoglobinei.

Semne de insuficienta: anemie, oboseala, senzatii de frig, intarziere in dezvoltarea intelectuala.

Surse: ficat, oua, rinichi, mazare, fasole, peste, spanac, prine, stafide, nuci, broccoli, carne rosie

 

Fosforul participa la dezvoltarea tesului osos si dentar, la regenerarea celulelor, la schimbul de energie si la contractiile cardiace. Sustine functionarea normala a rinichilor si a nervilor. Are un rol important in asililarea vitaminelor.

Semne de insuficienta: crampe musculare, slabiciune, modificari osoase.

Surse: peste, carne de pasare, oua, cereale, lapte si produse lactate, fasole, mazare.

 

Potasiul are rol important in functionarea normal a sistemului nervos, inimii, muschilor, rinichilor si a sangelui.

Semne de insuficienta: apatie, greturi, varsaturi, piele uscata, scaderea sensibilitatii cutanate.

Surse: caise uscate, banabe, citrice, mazare, cartofi, broccoli, ficat, lapte, unt, struguri, stafide, nuci.

Alte articole pe aceeasi tema

Vitaminele din grupul B

Vitaminele din grupul B

Este bine sa suplimentam din proprie initiativa aportul de vitamine din grupul B administrand medicamente care le contin?

Cine suntem noi?

Cine suntem noi?

Un grup entuziast, care incearca lansarea unui concept inedit, adica o instruire, credem noi, cu eficienta a tinerilor parinti.

Dezvoltarea psihomotorie a copilului

Dezvoltarea psihomotorie a copilului

Fiecare bebelus venit pe lume este diferit de ceilalti, cu infatisare si comportament propriu. Fiecare copil are un ritm propriu al dezvoltarii. Cu toate acestea, cand trebuie sa ne ingrijoram in ceea ce priveste dezvoltarea psihomotorie?