Sfaturi pentru alimentatia sanatoasa a copilului mic

Alimentatia unui copil cu varsta cuprinsa intre 1-3 ani nu poate fi aceeasi cu cea a unui adult in miniature, ci cu cea a unui adult in formare, adica o alimentatie adaptata nevoilor sale specific. Obiceiurile alimentare pe care copilul mic le deprinde in primii ani de viata trebuie sa-i asigure aportul tuturor elementelor necesare cresterii sale precum si respectarea nevoilor sale diferite de cele ale unui adult.

Nutritia specifica varstei 1-3 ani se diferentiaza de cea a adultului mai ales prin cantitatea si calitatea nutritionala a fiecarui ingredient inclus in alimentatia copilului mic.

 

Pentru a va ajuta sa-I asigurati copilului o alimentatie sanatoasa, va oferim cateva sfaturi utile:

 

Aport optim de proteine

De ce?

  • Pentru a nu-i suprasolicita ficatul si rinichii inca fragile

Sfaturi:

  • Se recomanda sa-i dati carne de vita sau peste(nu mai mult de 40-50g) sau ou doar o singura data pe zi
  • Obisnuiti-i sa bea lapte de crestere special pentru copii intre 1-3 ani, care contine de 2 ori mai putine protein decat laptele de vaca

 

Mai mult fier

De ce?

  • Pentru ca multi copii din Romania au anemie(50% dintre copii pana la varsta de 1 an au anemie prin lipsa de fier)
  • Pentru ca fierul ii ajuta sa fie mai rezistenti la infectii
  • Un aport adecvat de fier asigura o dezvoltare cognitive normal a copilului

Sfaturi:

  • Asigurati-va ca bea 500 ml lapte de crestere pe zi deoarece contine de cateva ori mai mult fier decat laptele de vaca
  • Nu uitati sa includeti in alimentatia lui alimente bogate in fier usor asimilabil, cum ar fi ficatul de pasare, galbenusul de ou si carnea rosie

 

Mai putina sare

De ce?

  • Pentru a-i proteja rinichii fragile
  • Pentru a-l invata obiceiuri alimentare sanatoase si gustul natural al ingredientelor

Sfaturi:

  • Evitati mancarurile care nu sunt pregatite special pentru copii, cele facute pe gustul adultilor
  • Evitati laptele de vaca, deoarece are un continut mare de sare

 

Lipide bogate in acizi grasi esentiali

De ce?

  • Necesarul de acizi grasi esentiali per kilogram-corp este mai mare in cazul copilului mic fata de un adult
  • Acizii grasi esentiali asigura dezvoltarea creierului si a vederii

Sfaturi:

  • Oferiti copilului mic mai ales produse lactate, special destinate varstei 1-3 ani, bogate in acizi grasi esentiali

 

Mai mult calciu

De ce?

  • Pentru intarirea oaselor si a dintilor

Sfaturi:

  • Oferiti-I lapte de crestere adaptat in calciu si cu proportia adecvata de vitamin D, care ajuta la absorbia si fixarea calciului in oase

 

Continut adecvat de iod

De ce?

  • Pentru prevenirea gutei si dezvoltarea mentala normal

Sfaturi:

  • Oferiti-i doua mese de peste pe saptamana

 

Alte articole pe aceeasi tema

Sa vorbim despre vitamine

Sa vorbim despre vitamine

Vitamine sunt substante organice necesare in cantitati mici pentru buna functionare a organismului. Cum isi poate procura organismul copilului cantitatea necesara, optima din alimentatie aflati in continuare.

Vitamina A

Vitamina A

Vitamina A este vitamina esentiala pentru imunitatea organismului. Despre sursele alimentare si cand este necesara suplimentarea medicamentoasa puteti citi in articolul urmator.

Vitaminele din grupul B

Vitaminele din grupul B

Este bine sa suplimentam din proprie initiativa aportul de vitamine din grupul B administrand medicamente care le contin?